Fuck you pappa

världens vackraste amanda
Det är mycket man gör och säger som förälder som man svor dyrt och heligt att man aldrig skulle göra som vuxen och man själv fick barn.. du vet: "Oj, du har något på kinden" och så tar man lite saliv på fingret och gnuggar bort skiten från kinden.. fanns det något äckligare? Vad säger jag när Amanda har en liten glass fläck på kinden? "Oj, du har något på kinden" och så... IO [uttalas "eiooo" och på skånska]


Eller klassikern.. "du förstår inte det nu men när du är större kommer du att förstå". Hur obetydlig kände man sig du.. Men frågan är om inte Amanda gjorde dagens klo på mig.. vi skulle sova och så kollade vi lite på musikviedos innan hon somnade. När Crazy Frog - Axel F väl var slut så tyckte jag att nu kan du ju sova.. "Men pappa, nu får du ju fatta att jag inte är det minsta trött, fuck yo pappa"... vad gör man.. jag kollade lite på henne typ IQ.fiskmås för jag visste inte riktigt om jag hörde rätt.. men det gjorde jag nog för då blev hon den där lilla blyga tjejen som stoppar huvudet i kudden likt en strus i sanden.. "nu vet jag att jag sagt något jag inte skulle". Men jag tänkte som så att det är lika bara att n ä s t a n låta det passera så jag sa: du.. "Så säger du inte - var har du lärt dig säga så?" "Du har sagt det" "Inte en chans, vem har lärt dig det?" "Mamma" "Amanda.. skärp dig" "Okej då, det är Tim som sagt så på dagis, förlåt.."


Det är mycket hon kommer att lära sig genom åren, mycket nyttigt men också mycket skit men det kan jag inte hindra. Vad är det första vi lär oss när vi åker utomlands? Könsord, svordomar och billiga pickup.lines eftersom det är lite pirrigt och förbjudet.. Klart att Tim på dagis tycker det är kul att lära ut ord man inte får säga och att alla andra barn kiknar av skratt när de lär sig ord de vet att föräldrar tycker illa om.. Blev inte glad när hon sa så men insåg att min lilla flicka börjar bli stor och lika mycket hon kommer att lära genom åren, lika mycket måste jag lära mig hantera henne.. och det är spännande, mycket spännande! Tror jag kommer bli en bra pappa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback