En lördag på Tingvalla - på riktigt

Efter jobbet i lördags, ökade vår månadsförsäljning med 30% rakt av på 4 timmar, bar det av till klädbutiken för en ny kavaj, den från i fredags fick en mörkare tvilling och sen tåg till min vän Anna i Ystad, kände Lennart på festen, ingen annan men det var sjukt roliga människor, allt från MCkillen och Bingo Rimérkopian till kusinen som var så otroligt lik min första riktiga kärlek att jag insett att man klonat männisor i det tysta under många år.. trist att hennes sambo var en riktigt trevlig prick.

Men festen var inte i Ystad, utan i Tomellilla - vet du var Tomelilla ligger? Precis, hur lost kände jag mig? Lennart hämtade mig på stationen och vi tog en sightseeingtour och det gick snabbt. Festen var kalas och Anna var lika söt som alltid.. sen kom någon på att vi skulle till Tingvalla.. och Tingvalla är i fördomsfulla ordalag ett bonnaställe dit drängarna åker för att supa slåss och imponera på pigorna innan de ska upp 530 och sprida gödsel på åkrarna. Vidde mådde l i t e dåligt med tanken men tanken på lätthånglade bonnapigor gjorde beslutet att följa med betydligt lättare. Men trots världsvana, en kläd- och bjudspritbudget högre än alla dyngraka drängars tillsammans så var flirtnivån ungefär noll.. om det berodde på att vårt gäng hade en snittålder på 28 och de andra 15 eller att det fanns en jävle som sprang runt med ett likadant diodskärp som jag har.. det vete fan.. men dö skulle han.. trist att han var trevlig också.. och några bråk såg vi inte, även omdet fanns lite troublemakers som vi gärna sparkat hoddtröjan av.. men på det hela taget en trevlig kväll.. 300+ på black jack.. och Perikles på scen som spelade rock och schlager.. helvete.. jag är kanske en bonne på riktigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback