Människan är läskig


Det råder demonstrationsfrihet i Sverige. Huruvida denna rättighet ska gälla grupperingar som som oavsett från höger eller vänster försöker att splittra demokratin.. ja där har vi ett moraliskt dilemma. Idag är det Sveriges Nationaldag. Sverige är ett land som det trots massiva skandaler och hysteriska problem faktiskt går att vara stolt över.. ett tag till.. Tyvärr finns det smolk i bägaren - istället för att enas kring stoltheten att bo i ett hyggligt fungerande land med potential att bygga ett bra samhälle bekämpar vi varandra med bristande respekt och medmänsklighet.

Till alla extremhögeraktivisters gläjde var det AntiFascistiska AFA som gjorde bort sig totalt i Stockholm genom att orsaka kaos och förstörelse. Alliansen som efter hot mot mig inte riktigt ligger på mitt pluskonto har en intressant plan att få smygrasisten invandrarvänlig - jag hoppas att de är genomskådade som den bunke bortskämda skitungar till medel/höginkomsttagare med för mycket fritid som AFA verkligen är. Inget gott kommer någonsin att komma från AFA när de beter sig på detta sättet.

Nazistparaden däremot flöt välorganiserat genom Stockholm innerstad.. fattas bara.. har ni hört om oorganiserade nazister? Det enda som smolkade deras bägare var att en talare vid mötet efter demonstrationen tydligen blev anhållen för "Hets mot folkgrupp" - något som varken förvånade honom eller dennes åhörare; det hade väl snarare varit tjänstefel om så inte skedde.. Organiserade nazister är precis lika läskigt som AFA fast på ett annat sätt..

Nu snackar vi inte lite vardagsfördomar om invandrare som bryter upp parkettgolv i vardagsrum och odlar lök eller falafelrestauranger som har sperma i vitlökssåsen utan människor som stolt står upp och kallar sig nazister. Som anser sig vara bättre än alla andra baserat inte på kunskap utan på utseende. Som gör apljud när Martin Dahlin går före honom in på Spy Bar men aldrig glömmer när Sverige kom trea i fotbollsVm, som vrålar Heja Sverige Sieg Heil när blatteZlatan eller zigenarHenke skjuter oss till ett nytt VMbrons..

Nazism är läskigt, AFA är läskiga.. Henrik Pontén som jagar fildelare är läskig.. Jag tar inte sida i fildelningsbråket som råder. Jag anser att varje skapare av ett verk ska få en del av den ekonomiska kakan. Däremot tycker jag det är hysteriskt att det kostar 100kr att gå på bio och se en film bara för att Tom Cruise ska ha 40 miljoner för att krascha lite snygga bilar. Vad fan ska mannen med 40 miljoner till? Visst - han ska skänka de till Scientologerna.. de är rätt läskiga de med..

Tänk om folk kunde utnyttja sina 75 år på jorden till att vara tacksamma över att faktiskt få leva. Hur orkar man slösa sitt liv på hat och misstro, missundsamhet och manipulation? Tänk vad vi skulle kunna göra tillsammans; vi är onda och goda alla men vi känner alla glädje och smärta.. är smärta värt de futtiga år vi har på oss?

Kommentarer
Postat av: Vidde

Väl talat! När det kommer till "piratkriget" eller "fildelningsdebatten", vilket man än vill kalla det, så finns det egentligen inte bara två sidor. Nästan alla har en egen sida av det märker man när man talar med folk. Själv tycker jag fildelning är ok, och skulle önska att den olagliga fildelningen skulle avta av sig själv genom att det inte längre fanns så mycket att fildela olagligt (utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd). Detta genom att alla tillät fildelning av sina verk. Jag själv delar gärna med mig på min hemsida: vidde.mine.nu Och jag är verkligen inte ensam om att göra så!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback