Irritationsobjekt 02 - en stilla vädjan

Min vän Linalina gjorde det häromdagen och det är full respekt. Hon är inte ensam, det finns t o m de som hoppar fallskärm varenda jävla dag. Varför? Om det var meningen att vi skulle flyga hade vi dels fått vingar dels inte varit belagda med gravitation.

Kollade på CSI häromdagen, lärde mig att världens dyraste kaffe tillverkas av bönor som bajsats ut av något kattliknande djur i bortre Asien. Hur fan kom någon idiot på att rosta utbajsade kaffebönor? Lika sinnessjukt är det med fallskärmshoppning. Allvarligt talat - jag vill inte dö alls så varför utmana ödet att göra det i förtid? Säkert? My ass - finns inget som är säkert!

En kick säger vissa.. serious - man hoppar in i ett rostigt rött propellerplan från artonhundra-kom-och-hjälp-mig, upp 4000 meter i luften, en idiot öppnar en dörr och resten av pöbeln hoppar frivilligt ut - hur kommer man på idén? Människan är sjuk i huvudet och här är beviset! Fast Lina, jag tycker om dig ändå, det är bara handlingen som är sjuk i ditt fall - kram]

Jag anar att det finns lite knasiga tankar hos en del av min vänskapskrets när det gäller detta pga.. ja.. det vet ni lika bra som jag.. men snälla - back off - jag vill inte dö.. och än mindre utmana ödet eftersom ödet alltid är på min sida.. jag vill leva.. se min dotter växa upp.. vinna på lotto.. köpa en bubbelpool med kylskåp timer och lcdTV.. kanske hitta en flickvän som älskar mig lika mycket som jag älskar henne.. Det kan jag inte göra när även extraskärmen trasslat in sig och jag blir en röd platt pöl på ett hustak och min dotter får mina kvarlevor i en PETflaska..

 Så glöm tanken..låt mig hellre  dricka världens dyraste kaffe, även om det antagligen smakar skit det med..


Fotnot: Viddepartiet - Det är på tiden [
www]

Kommentarer
Postat av: Linalina

Kära Viddevidde!

Visst kan det tyckas sjukt att slänga sig frivilligt ut ur ett flygplan. Tro mig, jag hade mina tvivel innan. Trots det så resonerade jag på det viset att jag kan dö när som helst ändå. Det är ju större risk att jag dör i en bilkrock än att fallskärmen inte vecklas ut. Sen är det jäkligt härligt att våga göra saker man har drömt om länge. Ibland gäller det bara att kasta sig ut och hoppas på det bästa ;o)

Kram
Linalina

2006-06-26 @ 08:38:38
Postat av: Mikael

Oj, äntligen någon som håller med mig angående fallskärmshoppning! Fullkomligt onödigt, och alla dessa argument man hör om hur liten risk det är att dö. Så dåliga. Än sen om risken är minder än dittan och datten, varför utsätta sig för dem till att börja med? Dessa adrenalinberoende äventyrssökare måste inse att det inte passar alla människor att utsätta sig för sådant. Mitt liv är mitt liv att bestämma över och har helt andra inriktningar än att riskera det på rysk roulette! =)

Min vinst är ett långt lyckligt liv och inte en adrenalinkick.

Postat av: adipex

http://xanaxz.xa.funpic.de/375/buy-xenical.html

2006-09-14 @ 12:25:49
URL: http://xanaxz.xa.funpic.de/375/adipex.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback